'Boontjes vreten' met Herman den Blijker

12 februari 2015 20:05

Topchef Herman den Blijker is het nieuwe gezicht van de Nederlandse groentenconservenfabrikant HAK.

Vanaf 18 februari gaat de Rotterdammer met zijn reclamespotjes van alle Nederlanders 'bonenvreters' maken, zo maakt het Hollandse groentenmerk donderdag bekend.

Volgens de chef passen de producten van het voormalige familiebedrijf goed bij zijn eigen kookfilosofie. "Het is eenvoudig, puur en eerlijk eten. Dat past bij mij." Op de vraag of een chefkok, die voornamelijk werkt met verse en lokale producten, wel groenten uit een potje kan promoten, zegt den Herman: "Het is een misvatting dat groente uit een pot troep is. Met de vitamientjes zit het wel snor."

Na de appelmoes van Ilse DeLange en de rode kool van Ronald Koeman, gaat de Las Palmas-chef in de reclames bonen en peulvruchten in het zonnetje zetten. "Je kan met bonen in de keuken echt je lol op. Ik vind het mooi om Nederland dit te gaan vertellen en echte bonenvreters van ze te maken."

De HAK-spotjes van Herman den Blijker komen vanaf 18 februari op de televisie.

Meer entertainment