Songfestivalorganisatie vraagt om Nederlandse hobby's

09 december 2019 20:08

Typisch Nederlandse tradities, hobby's en activiteiten staan centraal in de korte introductiefilmpjes van de deelnemers tijdens het Eurovisiesongfestival in Rotterdam. De organisatie roept mensen maandag op om zichzelf, straat, club of andere vereniging op te geven.

Uitvoerend producent Sietse Bakker zegt dat er heel bewust gekozen is voor deze aanpak voor de zogeheten postcards. Zo ziet Europa volgens hem direct het beste van Nederland in al zijn diversiteit. "Van de straatbarbecue, carnavalsvereniging en het studentencorps tot de voetbalclub, de breakdancegroep en het jaarlijkse carbidschieten — we doen het samen", aldus Sietse. "Tijdens het Eurovisiesongfestival 2020 willen we dát aan die 180 miljoen kijkers laten zien. Met het thema Open Up als rode draad laten we de positieve, verbindende kracht zien die past bij ons land."

Miniatuurvoorbeeld

LEES MEER:

Duocommentaar voor Songfestival nog onzeker

Het is de bedoeling dat de artiest die aangekondigd wordt straks in het filmpje deelneemt aan de activiteit, traditie of hobby. Hoe de postcards eruit komen te zien en wat deelnemers precies moeten gaan doen, dat blijft voorlopig nog geheim. "We kiezen dus deze keer wel voor een andere invulling dan de vaak meer toeristische impressies die tijdens het Eurovisiesongfestival worden gepresenteerd door het gastland", vult Sietse aan.

Miniatuurvoorbeeld

LEES MEER:

Rotterdam maakt 8500 songfestivalkaarten vrij voor minima

Afgelopen jaar liet Israël ook voornamelijk toeristische plekken zien. Duncan Laurence danste in zijn filmpje op de toppen van Mount Arbel Cliff dat boven het Meer van Tiberias uittorent.

Nederlanders die willen figureren in de postcards kunnen zich aanmelden via songfestival.nl. De opnames vinden plaats in maart en april.

Wil jij 24/7 op de hoogte zijn van het laatste entertainment, lifestyle, crime en royalty nieuws?
Download dan nu de RTL Boulevard app!