Deze reclames maken kans op een Gouden Loeki

03 februari 2021 18:08

De kanshebbers op een Gouden Loeki zijn bekend. Tussen de tien nominaties voor de prijs voor beste televisiereclame zitten, niet geheel verrassend, meerdere spotjes waarin het coronavirus een rol speelt. Tijd voor MAX maakte net bekend welke reclames in de race zijn.

Meerdere commercials lieten de huidige coronasituatie zien. Zo had het virus een rol in spotjes van dankaandezorg.nl, Douwe Egberts, PLUS, Jumbo en McDonald's. Jumbo maakt met twee reclames kans. Daarnaast zijn ook het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn & Sport (ook twee keer), Spieren voor Spieren en de Staatsloterij genomineerd.

Kijkers kunnen tot en met 23 februari stemmen op hun favoriet. De winnaar van de Gouden Loeki wordt op 3 maart bekendgemaakt in een uitzending van Omroep MAX op NPO 1. Ook worden er dan een Zilveren en Bronzen Loeki uitgereikt.

De prijs is vernoemd naar Loeki de Leeuw, een pop die van 1972 tot en met 2004 STER-reclames onderbrak met filmpjes. De Staatsloterij won de afgelopen twee jaar met de commercials over hondje Frekkel en egel Freddie.

Miniatuurvoorbeeld

Lees ook:

Jim Bakkum houdt vol: 'Ben echt niet de jongen in die reclame'

Wil jij 24/7 op de hoogte zijn van het laatste entertainment, lifestyle, crime en royalty nieuws?
Download dan nu de RTL Boulevard app!