Prinses Diana Beeld © Getty Images

The Times plaats rectificatie na foute berichtgeving over Diana

30 juli 2021 10:16

'The Times' heeft een rectificatie geplaatst van een in mei gepubliceerd artikel over Charles Spencer (57), de broer van prinses Diana. Charles was naar de rechter gestapt omdat werd geschreven dat hij zijn zus na haar gestrande huwelijk met prins Charles geen steun en onderdak heeft geboden. Dat verhaal klopt volgens hem niet en hij stapte naar de rechter. Die bepaalde dat de Britse krant een rectificatie moest plaatsen.

"Voor de derde keer heeft een krant op last van de rechter excuses aangeboden"

De broer van Diana, die wel vaker juridische stappen neemt vanwege 'onjuiste' berichtgeving over zijn overleden zus, deelt de donderdag geplaatste rectificatie op Twitter. 'Voor de derde keer heeft een krant op last van de rechter excuses aangeboden voor het schrijven dat ik 'Diana heb beroofd van een huis'', aldus Charles.

Miniatuurvoorbeeld

Lees ook:

Nichtje prinses Diana getrouwd met miljardair in 5 waanzinnige jurken

The Times schreef in mei onder meer dat Charles er niet voor zijn zus was tijdens haar huwelijksproblemen en haar scheiding. Ook zou hij Diana volgens de redacteuren niet hebben beschermd tijdens de nasleep van haar veelbesproken interview met BBC-journalist Martin Bashir, waarin ze onder meer vertelde over Charles zijn ontrouw.

De krant plaatste naast de rectificatie ook excuses aan de broer van Diana. Ook betalen ze hem een schadevergoeding die hij zal overmaken naar een zelfgekozen goed doel.

Miniatuurvoorbeeld

Lees ook:

Harry en William onthullen standbeeld van prinses Diana

Wil jij 24/7 op de hoogte zijn van het laatste entertainment, lifestyle, crime en royalty nieuws?
Download dan nu de RTL Boulevard app!