
Schrappen reclame met 'woke' M&M’s blijkt mediastunt Super Bowl
27 januari 2023 11:42Alle geanimeerde chocolaatjes in de reclames van M&M's zullen nog gewoon te zien blijven op televisie. Dat meldt het bedrijf nadat het eerder aankondigt te stoppen met de reclame. Dat besluit volgt op de ophef die in de Verenigde Staten is ontstaan over het uiterlijk van een aantal figuurtjes. Maar het schrappen van de reclame blijkt een mediastunt in aanloop naar de Super Bowl, de finale van het American footballseizoen en een van de beste bekeken tv-avonden van het jaar.
"Zowel de vernieuwde personages, als zij die het afgelopen jaar gelanceerd zijn, zijn en blijven de officiële woordvoerders van het merk"
Eerder deze week zijn de chocoladefiguurtjes van M&M's nog wereldnieuws. Met name de rechtse nieuws- en opiniezender Fox News noemt ze 'woke'. Onder meer het feit dat een van de vrouwelijke M&M's, groen van kleur, haar pumps inruilt voor sneakers zou een aanval zijn op klassieke genderrollen, aldus rechts Amerika. Daarom zou het bedrijf hebben besloten voortaan reclames te gaan maken met komiek Maya Rudolph.

Lees ook:
Rihanna laat zich voor het eerst uit over Super Bowl
Toch worden meteen al vraagtekens gezet bij het moment van die aankondiging van M&M’s. Zo maakt het snoepbedrijf al in december bekend dat de actrice in de reclame van M&M’s zou spelen rond de Super Bowl. Het blijkt nu dus inderdaad om een reclamestunt te gaan. "Zowel de vernieuwde personages, als zij die het afgelopen jaar gelanceerd zijn, zijn en blijven de officiële woordvoerders van het merk", laat het bedrijf weten.

Lees ook:
J.Lo. vond Super Bowl-show met Shakira 'slechtste idee ter wereld'
M&M's maakt al jaren reclames met de pratende chocolaatjes 'Red' en 'Yellow'. De laatste jaren kregen zij steeds vaker gezelschap van die in andere kleuren.