
'Frekkel' winnaar Gouden Loeki 2018
24 januari 2019 19:10De winnaar van de felbegeerde Gouden Loekie 2018 is zojuist bekendgemaakt, dé prijs voor beste reclamespot. Dit jaar gaat het gouden beeldje naar de reclame van de Staatsloterij met in de hoofdrol het inmiddels beroemde hondje Frekkel.
In de reclame zien we een zielig hondje dat bang is dat hij zal worden ingeruild voor een mooier exemplaar wanneer zijn baasjes de loterij winnen. Hij besluit weg te lopen, maar er wordt een grote zoekactie gestart. De beloning voor de vinder: het oudejaarslot van de baasjes. De zielige Frekkel die bang is om ingeruild te worden voor een knapper exemplaar, roept een hoop emotie op. De reclame kreeg daarom ook veel reacties op social media en werd het gesprek van de dag.

Lees ook:
'Appie Christmas!’ wint Gouden Loeki 2017
Andere reclames die kans hadden op het befaamde beeldje waren onder meer 'de kleine Lieke Mertens' van Calvé en 'het in stand houden van familietradities' van supermarkt PLUS. Ook de reclame van supermarkt Lidl met in de hoofdrol onze eigen Beau van Erven Dorens zat in de race, maar greep helaas mis.
