Beeld © Netflix

Stranger Things lanceert speciaal Coca Cola-drankje

19 juni 2019 14:45

Het nieuwe seizoen van Stranger Things komt er bijna aan en om fans alvast een beetje lekker te maken, komt de serie met een bijzonder drankje. In samenwerking met Coca Cola lanceert het de show New Coke, geïnspireerd door het gelijknamige drankje uit de jaren 80.

Het derde seizoen van Stranger Things komt op 4 juli naar Netflix. Voor die tijd wil de show hun fans natuurlijk te vriend houden en daarom brengt de Netflix-parel een eigen drankje op de markt. Het gaat om een samenwerking met frisdrankgigant Coca-Cola. De streamingdienst en het drankmerk komen met New Coke, een colasmaakje dat in de jaren 80 volledig flopte in Amerika. 

Miniatuurvoorbeeld

Lees ook:

Cast van Stranger Things hint op einde serie

De Stranger Things-kids gaan het drankje ook in de serie drinken en past volledig bij het jaren 80-thema van de serie. In de reclame komen alle favorieten ook voorbij. Zo zien we dat Eleven en Mike een kus delen, Lucas en Max die genieten van snoep in de speelhal én natuurlijk de lievelingsvriendschap van kijkers: Dustin en Steve die samen naar de film gaan.

Ook lijkt het al iets weg te geven van het nieuwe seizoen. Er gaat namelijk iets niet goed aan het einde van de commercial, waarbij alle lampen spontaan uit gaan. Is dit een voorspelling voor Stranger Things 3?

Miniatuurvoorbeeld

Lees ook:

Netflix komt met Pokémon GO-achtige Stranger Things-spel

New Coke komt niet in de Nederlandse schappen te liggen, helaas. Volgens Coca Cola-fans was het ook niet zo lekker toen het uitkwam in de jaren 80. Maar om het gebruik in de serie te vieren, brengt het frisdrankbedrijf eenmalig zo'n vijftigduizend blikjes naar de Amerikaanse supermarkten. 

Wil jij 24/7 op de hoogte zijn van het laatste entertainment, lifestyle, crime en royalty nieuws?
Download dan nu de RTL Boulevard app!