Hans Betaalt de Schade Beeld © Human Nature Films

Nieuwe docu geeft uniek kijkje in de wereld van sugardating 2.0

24 november 2020 12:50

In de wereld van het snelle geld en luxe is het inmiddels allang geen geheim meer dat gefortuneerde mannen betalen voor aandacht, gezelschap of seks van of met aantrekkelijke vrouwen. Wie zijn de 'Hansen en Grietjes' die de VIP-tafels in luxe clubs domineren en wie zijn toch de bloedmooie vrouwen die 'gekocht' worden om een avond mee te pronken? Je ziet het in de nieuwste Videoland-documentaire 'Hans Betaalt de Schade'.

"Ik hoop dat deze docu een interessante inkijk geeft in een lifestyle die lang onder de radar bleef"

Hoe ver gaan vrouwen voor een dure designertas en wat hebben ze ervoor over om meegenomen te worden op een luxe vakantie? Dat zocht maker Mildred Roethof uit voor de docu Hans Betaalt de Schade. Onder het mom 'we hebben liever liefdesverdriet in een Mercedes dan in een tram' leert de kijker wie de Hansen (de sugardaddies 2.0) en Grietjes (de begeerlijke vrouwen) van nu zijn. 

Wat is hun verhaal en wie gebruikt wíe eigenlijk? De persoonlijke verhalen schetsen een uniek portret van deze sugardating-scene die door social media lang niet meer zo anoniem is als voorheen. Bovenal gebeurt sugardaten óveral: van Limburg tot Friesland en alles wat hiertussen zit. 

Miniatuurvoorbeeld

Lees ook:

Deze Videoland-kerstfilms mag je dit jaar ábsoluut niet missen

Niet alleen volg je sugarvriendinnen en ondernemers Marianna en Dina, maar hoor je ook het verhaal van de Hansen in deze wereld. Gino is zo'n Hans, terwijl Emms van rapformatie Broederliefde in de docu juist aan het woord komt over de keerzijde van deze lifestyle. Hij wordt regelmatig ongewild belaagd door sugarbabes die verwachten dat hij hun lifestyle wil bekostigen en rapt over dit fenomeen.

"Ik hoop dat deze docu een interessante inkijk geeft in een lifestyle die lang onder de radar bleef", vertelt Mildred. "Mijn doel is om te laten zien in wat voor bubbel we leven en dat, mede door de invloed en druk van social media, de drang naar luxe, geld en uiterlijk vertoon groter wordt. Daardoor vindt niet alleen een verschuiving plaats van het gebruik van social media, maar ook man/vrouw-verhoudingen krijgen door de doelgroep zelf een andere dimensie.”

Miniatuurvoorbeeld

Lees ook:

4x hoe de Famke Louise-docu je anders naar haar laat kijken

De documentaire Hans Betaalt de Schade is nu op Videoland te zien.

Wil jij 24/7 op de hoogte zijn van het laatste entertainment, lifestyle, crime en royalty nieuws?
Download dan nu de RTL Boulevard app!