Beeld © © Instagram @shakira

Hoe Shakira trainde voor haar Super Bowl-optreden

04 februari 2020 16:35

Shakira (43) heeft afgelopen zondag honderd miljoen kijkers geïmponeerd met haar Super Bowl Halftime Show optreden, dat zij samen met Jennifer Lopez (50) verzorgde. Shakira's trainer Anna Kaiser deelt het intensieve trainingsschema waarmee de zangeres zich klaarstoomde voor het veertien minuten-durende spektakel.

"Shakira is echt gefocust op consistentie met haar trainingen"

Omdat menig artiest maar één keer de kans krijgt om de show van zijn of haar leven te geven tijdens de Super Bowl, is een goede voorbereiding belangrijk. Shakira en haar trainer hebben bepaald niet stilgezeten, vertelt Anna aan Vogue. Dit is hoe een week van de zangeres vóór het evenement eruitzag.

Miniatuurvoorbeeld

Lees ook:

Veel lof voor 'heerlijke' Super Bowl-show J.Lo en Shakira

Maandag

Wij beginnen onze maandagochtend met koffie. Shakira met een interval dansroutine van negentig minuten. "De focus van deze training ligt op uithoudingsvermogen," vertelt Anna. Om het uithoudingsvermogen van de zangeres te verbeteren doet ze een mix van cardio-, kracht- en vinyasa- (yoga, red.) oefeningen.

Dinsdag

Het doel van de workout op dinsdag is om iedere spier in het lichaam een uur lang aan het werk te zetten. Met een klassieke oefening als de plank ligt de focus met name op Shakira's buikspieren. Anna: "Wanneer we aan haar buik werken, is het onderdeel van een complete workout."

View this post on Instagram

I am STILL not over that AMAZING performance last night.🔥💃🏼 Who’s with me?! Wanna work on those killer abs with us? Here are some of my favorite @shakira workout moves that I shared with @nypost ❤️ . 💥TWISTED JACKKNIFE Start in a plank position with your hands on the floor and your quads or shins (more advanced option) on the ball. Press down into your shins on the ball as you lift your hips to the ceiling and pull your knees slightly toward your left elbow. Return to plank and repeat on the other side. Do three sets of 10 reps. 💥OBLIQUE TEASER Start seated, knees bent, balancing on your left glute with your left hand on the floor behind you and your right arm straight out to the side. Bend the left arm to lower onto your forearm, slightly extend your legs forward and raise your right arm up straight next to your right ear. Return to starting position. Repeat 15 times then switch to the right side. 💥THE BICYCLIST Start in a seated position on the floor in a C curve (you can use a Pilates ball nestled in your lower back for additional support). With arms straight by your sides, actively press down into the tops of a set of weights to activate the entire core. From there, alternate pulling your knees into your chest and extending the opposite leg either on the floor or keeping it extended off the floor. Continue for 30-second intervals, then rest and repeat three to five times. . . . #getkaisered #justgotkaisered #badassery #trainlikeshak #dance #motivation #alwaysdancing #nycsweat #mondaymotivation #newyorknewyork #findyourstrong #fitfam #fitspo #iwill #betterforit #iamwellandgood #wellpreneur #inspiredwomen #soulpreneur #selfempowerment #spiritualbadass #badassery #shakira #bossbabetribe #buildingbossladies #womeninbiz #bosswoman

A post shared by ANNA KAISER (@theannakaiser) on

Woensdag

De circuittraining op woensdag duurt 'maar' een halfuur, maar dat is wel een halfuur waarin Anna het uiterste van Shakira vraagt. Denk aan oefeningen met hoge intensiteit, gevolgd door twee minuten lunges en weinig tijd voor rust. 

Donderdag

Met nog iets meer dan een week voor het belangrijke optreden, neemt Shakira een rustdag op donderdag. Tijdens de voorbereidingen let ze streng op wat ze eet. Geen donuts en fastfood voor Shakira dus, maar kleine maaltijden met groenten en proteïnen. Zo staat er bijvoorbeeld een wrap van sla op het menu, gevuld met kalkoenfilet, tomaten, olijfolie, peper en zout. 

Miniatuurvoorbeeld

Lees ook:

Lady Gaga: 'Beter playbacken J.Lo en Shakira niet'

Vrijdag

Ook een topartiest als Shakira krijgt gewoon spierpijn. Als warming-up kiest Anna daarom voor een foamroller. Hiermee kan Shakira haar pijnlijke spieren masseren en kalmeren. Daarna mag Shak weer harder aan de bak: een sessie van 45 minuten waarin Shakira krachttraining met stretchen met elkaar afwisselt. 

Zaterdag

Veel tijd om te rusten heeft Shakira niet. Na een dag repeteren staat ze zaterdagavond alsnog in haar sportkleding om een circuittraining te doen van een halfuur. "Het is altijd moeilijker om door te zetten aan het einde van een lange dag, maar ze was vastbesloten en gefocust om sterk te eindigen," zegt Anna.

Zondag

Shakira kán er op zondag voor kiezen om rust te nemen, maar ze is niet voor niets zo'n topartiest en kiest voor een extra push. 's Middags ligt ze in het zwembad om baantjes te trekken en zodra haar kinderen op bed liggen, volgt er nog een krachttraining.

Bekijk hier de hoogtepunten van het optreden van Shakira en Jennifer Lopez nog eens terug. 

Miniatuurvoorbeeld

Ook lezen:

Jennifer Lopez en Shakira: 'Super Bowl wordt ode aan vrouwen'

Wil jij 24/7 op de hoogte zijn van het laatste entertainment, lifestyle, crime en royalty nieuws?
Download dan nu de RTL Boulevard app!