Beeld © Getty Images

Deze sterren hebben een succesvol cosmeticamerk op hun naam staan

03 juli 2020 18:15

Tegenwoordig blinkt een celeb niet uit in één vakgebied. Een beetje A-ster heeft tegenwoordig miljoenen volgers op Instagram, struint alle feestjes af én staat aan het roer van een succesvol bedrijf. Niet eenvoudig, maar deze sterren flikken het.

Was het een paar jaar geleden nog helemaal trendy om een eigen kledinglijn te starten à la Victoria Beckham of de Olsen Twins, tegenwoordig tel je pas mee als je een eigen make-up lijn op je naam hebben staan.

Kylie Jenner

Kylie was slecht 21 lentes jong toen ze door Forbes werd uitgeroepen tot de jongste selfmade miljardair ooit. Met haar lip kits wist ze de wereld te veroveren, maar inmiddels heeft de realityster ook een eigen lijn aan skincare, genaamd Kylie Skin, dat niet op dieren is getest, veganistisch, glutenvrij én bovendien dermatologisch getest is. Zo bevat de lijn (die sinds kort ook in Nederland te koop is) onder andere en dagcrème, maar ook een serum met vitamine C, oogcrème en gezichtsreiniging. Volgens Kylie zijn haar producten voor mannen en vrouwen van alle leeftijden. "Mijn missie is om mijn persoonlijke huidverzorgingsroutine bij mijn fans te brengen door middel van betaalbare, veilige en effectieve producten", aldus de influencer.

Ook grote zus  Kim Kardashian vist in dezelfde vijver. De selfie queen boekt al jaren succes met KKW Beauty, wat slecht één van haar projecten is. De Keeping up with the Kardashian-ster sleepte onlangs nog een lucratieve miljoenendeal in de wacht door een samenwerking aan te gaan met cosmeticabedrijf Coty.

Miniatuurvoorbeeld

Lees ook:

Kylie Jenner wil dat kleine Stormi voor altijd klein blijft

Lady Gaga

Lady Gaga kan niet alleen aardig zingen, de 34-jarige heeft ook een kick-ass make-up merk uit de grond gestampt: Haus Laboratories. De boodschap van het merk is duidelijk: self-love. "Wij willen dat je van jezelf houdt. Ons 'huis', jouw regels," aldus Gaga. De 'Rain on Me'-ster heeft alles in haar collectie wat je maar kan bedenken, en natuurlijk zou Lady Gaga niet Lady Gaga zijn al ze niet koos voor creatieve, eigenzinnige kleuren én namen. Zo zijn de oogschaduwen van haar nieuwste palette, Stupid Love, allemaal vernoemd naar haar nieuwste album.

Miniatuurvoorbeeld

Ook leuk:

Weergaloze imitatie van Lady Gaga en Ariana

Rihanna

De Barbadiaanse is de afgelopen jaren stil geweest op muziekgebied, maar niet als het gaat om make-up. Haar cosmeticamerk Fenty Beauty groeide de afgelopen jaren uit tot één van de grootste spelers in de branche. Mede vanwege het feit dat ze bij de lancering in 2017 al veertig verschillende tinten foundation aanbood - inmiddels is dit zelfs uitgebreid naar vijftig! De zangeres wilde altijd al een beautylijn maken die representatief was voor (bijna) elke huidskleur. Het motto van het merk is dan ook niet voor niets: beauty for all.

Miniatuurvoorbeeld

Lees ook:

Rihanna derde best verdienende artiest in Verenigd Koninkrijk

Millie Bobby Brown

De actrice is slechts 16 jaar oud, maar heeft nu al haar eigen cosmeticalijn. Het merk heet florence by mills en is vernoemd naar haar overgrootmoeder. Hoewel Millie dol is op acteren, noemt ze het merk 'de liefde van haar leven'. De Stranger Things-ster is geen voorstander van onnodige poespas en daarom zijn haar producten gemakkelijk te gebruiken en benadrukken de speelse kant van make-up.

Miniatuurvoorbeeld

Lees ook:

Millie Bobby Brown nu ook áchter de camera voor Netflix

Miranda Kerr 

Voordat Miranda succes boekte als Victoria's Secret Angel, studeerde ze voeding en gezondheidspsychologie. De interesse in gezond leven zorgde ervoor dat ze in 2009 haar eigen huidverzorgingslijn KORA Organics oprichtte na 18 maanden intensief onderzoek. Volgens Miranda is 'een gezonde huid de mooiste huid' en daarom maakt het merk gebruik van biologische en natuurlijke ingrediënten. Haar producten bevatten geen onnodige chemicaliën.

De beautylijn wordt voor de volle 100% gemaakt in Australië, waar de roots liggen van het model, en zijn geïnspireerd op bijzondere ingrediënten zoals 'Noni-extract' en 'Sea Buckthorn-olie' en tillen daarmee de term 'clean beauty' naar een heel ander niveau.

Miniatuurvoorbeeld

Ook leuk:

Miranda Kerr in de wolken met baby nummer drie

Jessica Alba

Oorspronkelijk richtte de actrice The Honest Company in 2011 op voor ouders die op zoek waren naar producten voor hun kleintje die geen giftige stoffen bevatten. Maar inmiddels is het merk veel meer dan dat en telt het lipsticks, mascara's, eyeliners en maskers. "Ik heb The Honest Company opgericht omdat je niet hoeft te kiezen tussen wat werkt en wat goed voor je is", aldus de actrice.

Bij Honest geloven ze in ‘clean beauty that works’ en daarom is het een dierproefvrij merk. Zelfs de visagiste van Meghan Markle zou zweren bij het merk en is vooral gek op de 'magic balm'. 

Miniatuurvoorbeeld

Lees ook:

Jessica Alba vindt 'ontploft' lichaam na drie bevallingen prima

Drew Barrymore

Toen Drew Barrymore FLOWER Beauty in 2013 opstartte, was ze er niet vanuit gegaan dat het merk wereldwijd zo'n succes zou worden. "Iemand doet sinds mijn zesde al bijna elke dag mijn make-up en ik had het geluk om met iconen uit de schoonheidsindustrie te werken", stelde ze jaren terug tegenover Business Insider. Ze zag het als logische stap en haar missie om vrouwen overal ter wereld de meest effectieve producten met de beste kwaliteit voor een betaalbare prijs aan te bieden. 'Het geschenk van Drew aan iedereen', luidt de website van het merk.

Miniatuurvoorbeeld

Lees ook:

Drew Barrymore vanaf 2020 dagelijks te zien in talkshow

Wil jij 24/7 op de hoogte zijn van het laatste entertainment, lifestyle, crime en royalty nieuws?
Download dan nu de RTL Boulevard app!