Beeld © Getty Images

Michael Kors in actie tegen hongersnood

22 oktober 2019 02:04

VN-ambassadeur Michael Kors (60) heeft maandag zijn jaarlijkse campagne Watch Hunger Stop afgetrapt. De mode-ontwerper werd bij de lancering op het hoofdkantoor van de Verenigde Naties in New York vergezeld door Lupita Nyong'o (36).

“Er is genoeg eten, dit probleem is op te lossen”

Thema van de campagne, die onderdeel uitmaakt van het World Food Programme van de VN, is dit jaar Food is Love. "Ik bewonder Michael om het werk dat hij hier al heeft verzet", stelde de actrice, die dit jaar het gezicht is van het programma. "Het trok me om iets waar ik veel mee te maken heb, mode, in te zetten om een verschil te maken."

Miniatuurvoorbeeld

Lees ook:

Overname in modewereld: Michael Kors koopt Versace

Het is de zevende keer dat de designer zijn actie tegen honger voert. Tijdens de campagne zijn op zijn website shirts en tassen te koop met de opdruk Watch Hunger Stop. De ontwerper doneert de volledige opbrengst van deze producten aan het programma. Ook schenkt hij een bedrag voor elke foto van de producten die op social media verschijnt met de hashtag #WatchHungerStop. Volgens de VN betekent dat dat voor elke 25 dollar die wordt uitgegeven aan de collectie, honderd maaltijden gemaakt kunnen worden.

Miniatuurvoorbeeld

Lees ook:

Michael Kors nog steeds enthousiast over mode

Na zeven jaar staat de teller van de actie op 19 miljoen maaltijden. "Ik ben een erg pragmatisch mens", aldus Michael tijdens de bijeenkomst bij de VN. "Er is genoeg eten, dit probleem is op te lossen. En toch gaat wereldwijd een op de negen mensen nog altijd met honger naar bed."

Miniatuurvoorbeeld

Bekijk ook:

Fashion en duurzaamheid: Tommy Driessen zet zich in voor beide

Wil jij 24/7 op de hoogte zijn van het laatste entertainment, lifestyle, crime en royalty nieuws?
Download dan nu de RTL Boulevard app!