Beeld © ANP

Vijf keer de beste tips voor een strak achterwerk

13 april 2018 14:00

Ronde billen zijn al een aantal jaar een hot topic. Zo hot dat veel meiden zelfs voor een fake ass gaan! Tegenwoordig is er ook een nieuwe trend ontstaan rondom de billengekte: de Belfie. Maar hoe kom je nou eigenlijk aan zo'n perfect rond achterwerk? Hieronder 5 tips.

Miniatuurvoorbeeld

Lees ook

Demi met de billen bloot

Tip 1: Voeding 

Goede voeding betekent goede billen. Als je gezond eet en af en toe die vette hap laat staan krijg je snel een gezonder lijf. Kies in plaats van een patatje oorlog voor veel groente en fruit, veel vezels, veel water drinken en vrijwel geen eten met suikers en vetten.  Wil je deze zomer shinen in die stringbikini op het strand? Onthoud dan: ieder pondje gaat door het mondje. 

Tip 2: Bewegen

Ga jij 's ochtends met het openbaar vervoer naar kantoor? En lig jij 's avonds na een lange dag werken uitgeteld op de bank? Daar moet verandering in komen. Pak die fiets en race naar kantoor, loop zo vaak mogelijk heen en weer naar het koffiezetapparaat, beweeg je benen terwijl je achter je computer zit en ga 's avonds in plaats van op de bank liggen naar de sportschool.  Desperate times calls for desperate measures.

Tip 3: Oefeningen

Bij een beetje bewegen komen er natuurlijk niet direct strakke billen. Daarvoor heb je honderden verschillende oefeningen om je te helpen bij een strakke kont. We hebben er een aantal voor je op een rijtje gezet.

1. Lunges  Deze zijn goed voor je bovenbenen, bilspieren én hamstrings. Je kan het ook extra zwaar voor jezelf maken door met extra gewicht te werken. Stap met je ene been vooruit en tik met je andere been met je knie de grond aan. Herhaal dit zo vaak als je kan en je hebt binnen no time een billenpartij waar je u tegen zegt! 

2. Kickback  Deze oefening kan op verschillende manieren, met of zonder fitnessapparaat. De de Kickback is speciaal bedacht voor een complete isolatie van je bilspier wat essentieel is voor een killer booty. Ook deze kan je zwaarder voor jezelf maken door middel van gewichten. 

3. De Hip Thrust Deze oefening heeft een perfecte focus op het verstevigen van je billen. Ook bij deze oefening moet je zo lang mogelijk door proberen te gaan en vooral niet stoppen wanneer je in een schuine lijn van je hoofd naar je voeten bent. Duw je heupen nog een klein stukje naar boven zodat je deze optimaal aanspant en dus gebruikt. Net zoals de andere oefeningen kan je deze zwaarder maken door gewichten te gebruiken. 

Succes!

 

Miniatuurvoorbeeld

Lees ook

Billengrijper Taylor Swift krijgt bommelding

Tip 4: Verzorging 

Last van cellulitis? Say no more! Smeer zo vaak mogelijk met een masserende beweging je billen in met crème of olie. Door dit te doen krijg je een betere bloedcirculatie zodat je minder snel cellulitis krijgt en lekker strakke gladde billen krijgt. 

Tip 5: Laatste hoop 

Mocht het nou nog steeds niet gelukt zijn na bovenstaande tips, of ben je écht te lui om de fiets te pakken of na kantoor nog even te gaan rennen: geen stress. Tegenwoordig is het helemaal geen taboe om een kleine cosmetische ingreep te doen. Sterker nog: Kim Kardashian ging je voor! 

Vrijdagavond krijg je nog meer tips van RTL Boulevard deskundige Arie Boomsma in de show. 

Wil jij 24/7 op de hoogte zijn van het laatste entertainment, lifestyle, crime en royalty nieuws?
Download dan nu de RTL Boulevard app!